Наше опитування

Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 35

Погода в Московці

Події і свята

Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Шкільна бібліотека

Роль шкільної бібліотеки в навчальному процесі 

                                                                                                                                  
«Школа - це перш за все, книга, 
 а виховання - перш за все, слово, книга
 і живі людські відносини». 

                            В.А. Сухомлинський                                                                                           
                                                                                        
Бібліотека в школі ... Що це?Інформаційний, освітній, культурно-дозвільний елемент освітнього середовища. Це безсумнівно. Кожна бібліотека виробляє свою стратегію розвитку. Відмітна особливість шкільної бібліотеки - функціонування її як соціальної системи в рамках іншої соціальної системи. У зв'язку з цим, вона виконує 80% потреб освітньої установи. 
Школа ставить завдання - створити умови для розкриття творчого потенціалу дитини. Бібліотека, будучи елементом освітнього середовища, здатна активізувати творчий, інтелектуальний потенціал дитини. 
Головне завдання будь-якої шкільної бібліотеки як інформаційного центру є надання допомоги учням і вчителям у навчально-виховному процесі. 
Без хорошої бібліотеки школа функції
Шкільна бібліотека надає інформацію та ідеї, необхідні для успішного існування в сучасному інформаційному суспільстві, де знання відіграють найважливішу роль. 
Шкільна бібліотека прищеплює учням потребу в постійній самоосвіті, розвиває уяву, виховує громадянську відповідальність. 
І першокласник, і випускник школи, і педагог, і директор навчального закладу залучені до загальної орбіти, ім'я якої освіта. Доведено, що співпраця бібліотекарів і вчителів сприяє підвищенню рівня грамотності учнів, сприяє розвитку навичок читання, запам'ятовування, а також виробленню вміння користуватися інформаційно-комунікативними технологіями. 
Взаємодія бібліотекаря і читача-школяра будується на принципах «педагогіки співтворчості», де бібліотеці відводиться активна роль. Формування стійкого інтересу до книги, виховання культури читання,розвиток творчого мисленняздійснюється бібліотекою з допомогою інноваційних і традиційних методів особистісного і читацького розвитку. Це перш за все індивідуальна робота, побудована у формі діалогу. Друге - позаурочне життя школяра. Саме в ній проявляється емоційна, духовна сторона життя дитини. Психологи говорять про те, що розвиток особистості відбувається лише в процесі діяльності самої людини. 
У роботі шкільної бібліотеки можна виділити ряд факторів, що сприяють формуванню активної читацької діяльності, готовності дитини творити, реалізувати свій творчий потенціал. 
1) Часовий фактор чи чинник часу. Бібліотекар і дитина знаходяться поруч протягом одинадцяти років, що дозволяє спостерігати за розвитком дитини. 
2)Особистісний чинник - чинник причетності, співпереживання. Бібліотекар і дитина. Їх відносини складаються на особистісному рівні (рішення проблем спілкування, самотності і ін) 
3) Фактор співробітництва. Бібліотекар працює разом з іншими вчителями. Це дозволяє бачити в дитині не тільки читача, а й учня. 
4) Фактор - читацький досвід бібліотекаря і його вплив на читача - дитине. 
Шкільна бібліотека є сьогодні необхідною ланкою освітнього середовища, тобто і сама є те матеріальне й духовне середовище, здатне активізувати творчу діяльність дітей і дорослих. 
Бібліотеки існують тисячі років. З незапам'ятних часів вони були хранителями духовних багатств суспільства, помічниками всіх, хто ними користувався. З часом змінюється людина; розвивається наука і техніка; ускладнюються шкільні програми; іншими стають діти, але людство так і не придумало кращого способу для розвитку свого ж інтелекту, ніж читання. Але сьогодні книга вже перестала бути єдиним джерелом знань. Відео-та аудіоматеріали, комп'ютерні мережі і програми зруйнували її інформаційну монополію і все активніше впроваджуються в усі галузі знань. 
У добре всім нам відомій газеті «Бібліотека в школі» одна зі статей починалася словами: «Як поет у Росії більше, ніж поет »(Є. Євтушенко), так бібліотека в школі більше, ніж просто бібліотека». І не тільки шкільна, а й будь-яка навчальна бібліотека. Успішна організація навчально-виховного процесу складається з багатьох чинників. Одним з них є і шкільна бібліотека, яка сьогодні повинна стати основною ланкою забезпечення необхідною інформацією як вчителів, так і учнів.
                                                                                                                    

Годинник

Календар

«  Травень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031

Крилаті вислови

Інтернет ресурси

Відділ освіти, молоді та спорту Вільнянської РДА Міністерство освіти і науки України Регіональний науково-методичний центр інформатики та інформаційних технологій ЗОІППО ЗОІППО Острів ЗНАНЬ Wiki ciit.zp.ua Віртуальні РМО вчителів Вільнянського району на Wiki

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Форма входу

Міні-чат

Архів записів